Missä menee "raja" isomman ja painavamman moottorin swappauksessa keulille muussakin kuin suoraan mentäessä sekä show off-seisomisessa. Kuinka paljon auton jousituksella sekä muilla säädöillä voidaan vaikuttaa asiaan? Esimerkiksi c caddy bemun konekin varmaan painaa reilusti enemmän kuin vakio raketin tekniikka puhumattakoon Mikon raketista-projektista (

). Minkälaisella sotasuunitelmalla tuota lähdetään jalostamaan d-ajoon, eritoten kun autosta taitaa uudella sydämellä tulla melkoisen etupainovoittoinen...
Tungetaanko nuo isommat koneet aina reilustikin taaksepäin vakiokoneeseen verrattuna? Onko tuollaisen operaation suorittaminen vanhaan hylsyyn paljonkin helpompi vääntää ja saada toimimaan (esim.1 c-raketti-kadetti) kuin verrattuna uudempaan (esim.2 Silvia S15) missä on kaikenmaailman turvatyynyjä ja perseenlämmittimiä...
Tänne on kaikenlainen pohtiminen asian tiimoilta tervetullutta... Ollos hyvät, naputteluja...
Kadettiprojektissa ei loppupeleissä tapahdu mitään maata mullistavaa painojakauman suhteen, Opelin alkuperäinen patarauta nelonen on painoltaan "melko" samaa luokkaa tuon bemarin kutosen kanssa, auton nokka tuolla kutosella jää varmastikin kevyemmäksi kuin orggisraketin CIH nelosella johtuen melko radikaalista laihdutuskuurista. Ratakilpurin painojakauma kun oli vakiotekniikalla melko luonnollisesti fifty/fifty niin suunta lienee ihan oikea, vakiokonetta oli viety 7cm taaksepäin, katotaan mihin kohtaan tuo buimurin mylly asettuu...
Mutta sitten Manta. Tuossa on painavan patarauta nelosen paikalle isketty painavampi patarauta kutonen, painoa on juurikin tullut lisää etuakselin etupuolelle sen kahden mukin verran eli veikkaus ois jotain 40-50kg. Niin tai näin mut mun milestä toi on valehtelematta paras auto vetää linkussa mitä oon ikinä testannut, ja ei nyt radallakaan ihan hidas, paskoilla katukumeilla 60ft vartilla 2.0s eli liikkeellekin pääsee.
Eipä tuossa aihion valinnassa niin kauheesti oo väliä, koneen nyt istutta melkein mihin vaan, alustaratkaisut mun mielestä vaikuttaa enemmän, toiset autot on ihan lähtökohtaisesti hyviä vetää linkussa, toiset ei.