no jos se on se s15 lukko niin ei
KUULEMMA tosiaan oo mikään loisto valinta luisu touhuun.... mut voihan sitä aina kokeilla....

mun kommentti perustui täysin 100% kuulo puheisiin. en nimittäin kyseistä lukkoa ikinä ole kokeillut kun ainoat s15 jolla ajettu niin toisessa muistaakseni cuscon 2way LSD ja toisessa joku vastaava... Razor vois kertoo omat kokemukset tosta lukosta niin saadaan kuulla miten se todellisuudessa toimii.....ja millai se käyttäytyy esim nätisti ajettaessa vs. rata olosuhteissa...
Juu lähinnä viittasin tuolta maailmalta löytyvään höpinään HLSD:n sopimattomuudesta luisutteluun.
Normiajossa toimii kuten avoin tasauspyörästö, ei meteliä, eikä jarruta käännöksissä. Kovempaa ajettaessa pito onkin sitten tautinen sekä suoralla että mutkassa, sisäkaarteen puoleinen pyörä ei ikinä sudi (ellei täysin ilmassa) ennenkuin ulkokaarteinen pyörä menettää pidon. Perän saa helposti irto myös ns. "shift lockilla".
Testailin tuota omaa mm. ajamalla toisen takarenkaan asvaltilla olevalle irtohiekalle ja toisen puhtaalle asvaltille ja se hiekalla oleva rengas ei todellakaan suttaa ellei kengi sitä pitävämpääkin pyörää sutimaan.
Plussaa on myös se ettei vaadi käytännössä normaalia öljyn vaihtoa kummempaa huoltoa tai kiristelyä levylukkojen tavoin. Ostin itsekin tuohon omaan sekä 2-way levylukon ja tuon HLSD:n, laitoin jälkimainitun kokeeksi paikalleen ja 2-way levylukko on edelleen hyllyssä.
Olen ajanut tuolla myös grippiajoa ja toimii siinäkin kuin unelma ainakin autossa jossa pysyy takakummit tiessä.
Miinuspuolena on vain se että jos toisen renkaan pito on minimaalinen, eli rengas ilmassa, niin voimansiirto pitävämmälle pyörälle ei toimi. Mua ei ole onneksi haitannut koska en harrasta kahdella pyörällä ajoa.